duminică, 21 februarie 2010

O seara memorabila de underground rap

In dupamasa aceasta am fost invitata de un prieten sa particip la un eveniment intr-un club. Initial nu am vrut sa vin, dar m-am gandit ca o sa cante si el la eveniment asa ca de ce sa nu merg pana la urma...in plus, o sa ma intalnesc cu oameni pe care nu am mai avut sansa sa ii vad de cativa ani...Clubul se intituleaza 'Malibu' si e situat undeva in spatele unor blocuri, lipit (sau in cadrul aceleiasi cladiri, nu mi-am dat seama)de o cladire pe care scrie 'Pizzaletto' sau ceva de genul...Acolo, intr-o curte e un panou minuscul pe care scrie Malibu si pe care e un amarat de palmier. So, welcome to Malibu!
Inauntru lume multa. In special pusti de 14-18 ani si adulti ce inca nu au depasit momentul adolescentei. Astfel, ca dupa cum ma asteptam am reusit sa gasesc cele 5 categorii principale:
1. tocilarii 'cool'- o gasca de pusti cu cosuri, ochelari si tricouri cu 2Pac care dadeau din cap si urlau pe cele mai comerciale melodii, iar la melodiile clasice hip-hop era o liniste penibila. (aproape ca ziceau 'Cine canta melodiile astea naspa?')
2. damele de consum- o gasca de fete foarte dezbracate (nu era asa cald in club), ce sorbeau delicat o bere cu paiul, dansau destul de exagerat pe melodia care se auzea in club si se uitau in toate partile dupa baieti 'valabili'.
3. 'adevaratii'- o gasca de tipi care se ocupa de muzica inca de pe vremea cand copii din club se jucau pe Terminator.
4. wannabe gangsta rap wha' da fuck- un grup de baieti tare penibili care se dau in specacol urland si inchinand cu multa bere, dansand cu orice femeie le pica in brate, fumand o tigara de kent sifonata si prefacandu-se a fi 'high'. (very very not cool)
5. grupul celor ce nu misca- un grup de oameni ce par a fi incremeniti pe canapele. Caracteristici: nu dau din cap, nu vorbesc, nu se ating, nu se privesc, nu zambesc si sorb in permanenta dintr-o bautura (CEL MAI FRECVENT COLA). Par a fi hipnotizati.

Oricum, nu sunt mirata sa vad ca de la 'plecarea' mea din mediul muzicii under nu s-au intamplat prea multe. Aceiasi oameni, aceleasi fetze care, aceiasi cantareti care au mereu 'ceva de zis' in lumea hip-hop. Acum ca am descris mediul putem continua povestea. La inceput am avut parte de o runda de muzica buna pe care aproape ca m-am ridicat sa dansez. Pana cand....a inceput concertul. Multi artisti s-au descurcat onorabil, in timp ce altii 'mai experimentati' nu au starnit nici o reactie din partea publicului adormit. Piesele au fost prea 'de suflet, fratele meu...', au avut o tenta destul de trista si serioasa majoritatea. Cred ca de la aceasta seara se astepta altceva. In fine..cu bune cu rele concertul s-a terminat. Dar a urmat mega battle-ul de freestyle sau 'Cum sa te iei de mama, neamul si familia cuiva fara sa existe repercursiuni'. Cativa artisti au avut inspiratie si imaginatie si ne-au facut sa radem. Altii au fost atat de penibili incat publicul plictisit si el de atata bullshit a huiduit violent. Au existat artisti care s-au descurcat foarte bine fara sa repete obsesiv si ca un lait motiv cele 2 cuvinte magice 'p**a mea'. S-au spus cateva rime foarte reusite la care a ras tot clubul. Castigatorul nu stiu daca a fost chiar pe drept desemnat, dar hei! cine sunt eu sa decid? Doar un membru nemultumit al publicului!:)) Dupa 'eveniment' clubul s-a golit, iar in 10 minute am ramas 10 suflete dornice de muzica in club. Si atunci dl. dj (care nu stiu unde a invatat sa mixeze, probabil acasa pe Traktor sau Fruity Loops sau si-a facut practica intr-o bodega slab populata) ne-a bucurat cu niste muzica mai veche gen '80 si '90. De mentionat ca domnul 'disk jockey' a incercat in prima sesiune de muzica sa faca niste 'zgarieri de disc' si niste fluctuatii de volum foarte nepotrivite si atat de proaste incat i-am sugerat ori sa inchida de tot muzica ori sa o lase sa mearga, dar sa nu se mai atinga de ea.
Pe final, inainte sa plec am incercat sa dansez putin impreuna cu amicul meu, cu o fata si cu un baiat care erau destul de bine dispusi. Asa ca ne-am batzait putin si ne-am asezat pentru ca a intervenit 'brigada de dans' si ne-au aruncat praf in ochi :)..bravo lor. Numai ca am de facut cateva precizari. Nu stiau decat un stil de coregrafie street dance, miscarile erau identice dar executate in alta ordine. Oricum, cu bune cu rele..dansau chiar foarte bine.
Nu am mai stat mult si am plecat inspre metrou impreuna cu amicul meu si cu un amic de-al amicului (pe care nici acum nu stiu cum il cheama desi a stat la masa cu mine si am si vorbit putin :)) ). Asa ca...nu stiu ce sfat sa va dau...in seara asta chiar nu stiu...adica nu vreau sa fac reclama proasta sau sa supar pe cineva, dar seara aceasta a fost destul de PLICTISITOARE, desi se presupune ca a fost 'un eveniment important de underground rap'.
In plus, barul a fost destul de scump pentru un club aflat in beciul unei case...clubul nu e aranjat asa cum ar trebui si in mijlocul clubului ai 2 sau 3 stalpi imensi ( stiu ca de sustinere) dar sunt de cacat asezati. Muzica a fost mult prea tare si nereglata corespunzator (multumim, nenea digeiu)...a da si inca o chestie foarte tare! In club aveau o plasma imensa! Pe care rula ceva independent de tot ce se 'discuta' in club, astfel ca atunci cand marele concert se desfasura si toata lumea trebuia sa fie in picioare cu mainile sus, pe tv rula videoclipul "Dear mama' de la Blaxy Girls. La asa clip cum sa mai ai chef sa ridici mainile in aer si sa strigi 'asta e pentru voi...'?????

3 comentarii:

  1. chiar ai talent:) ceea ce dju ala nu avea mai bn te bagam pe tine la butoane ...sa fac dus la 12 noaptea daca te mint semnat amicul tau ;)):*

    RăspundețiȘtergere
  2. =))))))))))))))am fost shi eu in malibu!omg ce distrushi circula pe acolo!:))) freeeeeks!!!! muhahahaaa!!!!a fost foarte amuzanta postarea ta!ai zis ce vroiam sa zic eu de mult timp shi nu shtiam cum:) bravo!

    RăspundețiȘtergere