marți, 1 februarie 2011

Sa politichim sau sa nu politichim?

Niciodata nu mi-am propus sa postez un articol despre politica. Pentru ca nu ma pasioneaza. Nu-mi place politica, mi se pare o totala si irecuperabila pierdere. DE TIMP. Nu-mi plac oamenii care se baga in politica total gratuit, fara a stii despre ce e vorba. Dar totusi, se pare ca politica, alaturi de sex si violenta reprezinta un fel de PUNCT CULMINANT al celor mai bune subiecte ce prind la public. Normal, e interesant sa studiezi ideologia unui partid, sau stii care are casele cu numerele pare de pe dreapta si care are casele de pe stanga, sa ai si tu idee cine e presedintele tarii si sa fi la curent cu noutatile. Dar de aici la a face politica e muuult.
Acum 3 ani am urmat un curs ce s-a desfasurat in cadrul unui partid. Nu voi spune numele partidului, nu pentru ca mi-e frica de represalii, ci pentru ca le incurc...In Romanica majoritatea incep cu P.... asa ca, pentru mine, care oricum sunt paralela inegala cu politica nu conteaza. Important e ca am participat la un curs despre oratorie si dezbateri, stiinte politice si ce inseamna politica, un curs la care am invatat lucruri destul de interesante.
Normal, pe durata cursului (cateva luni) am primit diferite oferte de a ma 'voluntaria', ca sa zic asa, partidului. Mai mult, am primit oferte si de la vecinii de peste drum, unde avea sediul un alt partid. Dar am refuzat sa ma politichizez. Din mai multe motive, fondate pe experiente si pe propria mea cugetare.

1. Pe parcursul orelor de dezbatere, am observat relatiile dintre cei din partid (nu zic ca asa e peste tot), discutiile lor, felul lor de-a pune problema.
2. Nu sunt de acord cu folosirea tinerilor drept 'carne de tun' in campanii electorale si alte idei de genul. Pentru ca, unii tineri poate au si altceva de facut in loc sa se imbrace cu o anume culoare si sa vegheze un colt de strada impartind pliante sau stegulete.
3. Cei din partid mi s-au parut oarecum..'greu de digerat'..in ce sens...incercau sa ne vorbeasca noua, strainilor, de parca erau un fel de Jesus fata cu reactiunea...Foloseau cuvinte mari ca se ne impresioneze, ne aratau poze cu diferite delegatii, ne predicau vieti frumoase, inconjurate de prosperitate, de dragoste si simpatie,etc...Gandhi ar fi fost invidios pe capacitatile lor abracadabrante... Dar asta nu e nimic! Ei ne vorbeau de toate aceste minunatii la care aveam dreptul gratis, doar daca ne iscaleam numele pe o adeziune de partid. Un fel de 'vanzare a sufletului catre diavol'...Chestie care mi s-a parut foarte foarte tare...Aproape toti strainii (colegii de curs) s-au 'vandut', ca sa zic asa, poetic . Eu si inca o fata, in schimb, am refuzat generoasa propunere si am decis sa ne pastram impartialitatea politica si viata noastra "nefericita si stearpa in lipsa unui partid". Din momentul ala, toate lucrurile s-au schimbat. Eram privite ca niste paria. Colegii nostrii nu ne mai bagau in seama foarte mult (ceea ce pe mine m-a bucurat, pentru ca nu m-am dus sa ma imprietenesc, ci sa invat; ca de prietenii si prieteni nu duc lipsa). Intreaga purtare a partidului m-a amuzat cumplit.

Hai sa va spun de ce nu m-am inrolat :))
1. daca vreau sa plec in excursii si 'delegatii' ma sui in tren, plec la Ploiesti, imi iau iubitu si ii spun 'Iubitule, hai sa delegam o fuga pana la Brasov'. Ne urcam in tren, ajungem la Brasov, vizitam, ne distram, ne 'simtem' bine, fara a ne fi vandut.
2. Daca vreau dragoste si simpatie nu trebuie decat sa ma uit la familia mea si la iubitul meu, la persoanele apropiate mie si la prieteni. N-am nevoie de un grup de demagogi zambitori si binevoitori care sa-mi citeasca din DEX explicatii complicate. N-am nevoie nici de interesati si pupatori in fund.
3. Nu am nevoie sa-mi semnez numele intr-un partid pentru o viata frumoasa. Viata mea este deja frumoasa asa cum este si nu as schimba sau nu as adauga nimic la ea. In special o adeziune la partid.
4. Nu-mi place cum suna 'adeziune', suna a 'adeziv', a lipici, superglue si nu cred ca pe adeziv poti semna! :)) Desi altii se pare ca au facut-o.
5. Se spune ca partidul e ca o mare familie.DISFUNCTIONALA, din ce am vazut eu, tatal e un 'doctor' semi-analfabet permanent beat, mama e o curva cu pretentii de doamna, copii sunt roade de incest, unchii sunt plecati tot timpul, iar restul familiei e adoptata.
6. Mi-e teribil de lene si de sila sa particip la discutii despre apa calda si reinventarea focului si a rotii.
7. Mi-e si mai lene sa ma trezesc dimineata.

Cred ca am atins toate punctele acestei marturii de care sper sa va amuzati.

Pentru cei superglueati unui partid, doresc sa repet: nu trebuie sa va simtiti nicicum, deoarece si pentru ca, eu am vorbit strict despre ce am patit eu, nu am dat 'pe post' numele partidului, nu am dat indicii despre el, nu stiu daca e de stanga sau de dreapta, sau daca centreaza, e fundas, portar sau rezerva, nu am nici o legatura cu politica, nu am nici un motiv pentru a ma lua de un anumit partid, nu am nici un motiv pentru a ma lipi de un partid, nu cred in partide, nu cred in campanii electorale, nu particip la vot nu pentru ca as alege gresit (indiferent pe cine am alege, tot n-ar fi bine, deci e cam inevitabil) ci pentru ca nu stiu cine minte mai bine si mai frumos, deoarece nu ma uit la emisiuni politice si la partide de box politic ce ne sunt servite in fiecare zi.
Deci, repet! Nu aveti de ce sa va simtiti atinsi! Pana la urma politica si apartenenta la un partid (sau neapartenenta si abtinerea formarii unei opinii politice) sunt lucruri la fel de personale si inviolabile precum alegerea unei religii, sexul sub forma caruia ne nastem, libertatea opiniei si libertatea liberei decizii si de a iti permite sa judeci un lucru dupa 'IMI PLACE' si 'NU IMI PLACE'. A se tine cont ca fiecare persoana are alt caracter, alta educatie, alta viziune asupra lumii, alt model de adevar care i se aplica, alta forma de normalitate, care poate, pentru unii se numeste anormalitate.
Deci, va rog cititi, amuzati-va! Comentati , impartiti cu mine si cititorii mei opinia voastra si daca apartineti unui partid de ce apartineti, iar daca nu apartineti, de ce nu apartineti. Incercati sa nu judecati de ce unii apartin si de ce altii nu apartin bazandu-va pe teorii furate de la altii. Incercati sa va exprimati opiniile originale, nu imprumutate.

Un comentariu:

  1. Mi-am propus inca de aseara sa postez un comentariu la ceea ce ai scris mai sus ,insa eram prea obosit sa pot abera despre politichie....iata totusi ca imi permit sa o fac acum.Dupa parerea mea politica asta (in general) e o mare curva si asa cum ii sta bine unei curve adopta un comportament viclenesc si incearca prin orice mijloc sa-si atraga adeptii pentru ca mai tarziu sa-i foloseasca in interesul propriu dupa ce in prealabil le promite marea cu sarea.Sunt de acord cu oamenii care au coloana vertebrala si care raman pe pozitie nepunand botul (ca sa zic asa) la promisiunile electorale si care nu se vand pe o sticla de ulei sau un pachet de zahar.Tragic e ca in tara noastra politica a devenit mai mult decat o curva....a devenit o boala de care suferim toti mai mult sau mai putin...Tara asta are 22 de milioane de presedinti....22 de milioane de idei bune...22 de milioane de oameni care se straduiesc sa traiasca mai bine si tot 22 de milioane de oameni care se zbat pentru asta...In acelasi timp sunt de acord ca fara politica nu am avea conducatori si oameni care in mod normal sunt pusi sa conduca si sa apere interesul celorlalti...insa...fiecare dintre cei care ajung intr-un post mai mare sau mai mic....ajung sa uite de unde au plecat,de oamenii care i-au sustinut si pentru bucatica lor de ciolan incep sa loveasca in stanga si in dreapta.TRAGIC....spun eu...Nu am sa ma mai lungesc mult(si asa am facut-o) dar inainte de a incheia nu pot sa nu fiu revoltat de tot ce se intampla in tara asta(si eu...sau oamenii de rand, nu stim decat ce n-i se spune sau ne imaginam)....politica nu e transparenta...politica nu apara interesele oamenilor si politica asta in care calcam in fiecare zi...ne accentueaza setea de supravietuire in orice am face in fiecare zi...Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul...

    P.S....Vreau sa-ti multumesc pentru ceea ce esti si pentru ceea ce ma faci sa fiu langa tine....Multumesc ca ai mentionat aici si despre mine si ramai pe pozitie....Alaturi de tine mereu Andra...Iti multumesc ca existi....

    RăspundețiȘtergere