joi, 9 iulie 2009

Aventuri din spital 1

Luni seara mi s-a facut rau. Foarte rau. Am incercat diferite remedii, dar nimic nu a mers. Intr-un final saturata de durere, dupa 2 ore de somn si vreo 6 de vomat, cu o durere infernala de abdomen, frisoane, febra, durere de cap & restul marti dimineata am ajuns la spitalul 'Sf. Ioan', la camera de garda. Credeam ca toate chinurile mele se vor incheia odata ajunsa la sanatoriu, dar mai rau s-au agravat. Nu am putut ajunge pe picioarele mele, asa ca am luat un taxi impreuna cu mama. Cum am coborat din taxi, m-am aruncat in genunchi in mijlocul strazii si am vomat. Aproape ca plangeam de durere. In spital, toata lumea se uita la tine cu un dezinteres teribil. Cred ca puteai sa mori la intrare ca nu se uita unul la tine. Imi aduce mama un scaun cu rotile si ma duce pana la camera de garda. Vine impreuna cu un doctor de la camera de garda. Vazandu-l nu stiu de ce am crezut ca o sa fie totul bine. Gresit! In camera de garda nu era aglomeratie. Un batran statea pe un pat uitandu-se la tavan, o doctorita grasa manca pofticioasa pateuri in fata pacientilor si murdara la gura, lacoma, de parca pacientii ar fi vrut sa ii ia mancarea de la gura le facea un semn in scarba cu mana sa se aseze. Eram numai eu cu mosulica de pe pat. Doctorita nici nu se uita la mine, parea mai interesata de bucata de pateu plina de firmituri decat de mine, care stateam aproape pe jos de durere. Mama incepe sa ii explice doctoritei ce s-a intamplat, iar ea incepe sa se inece cu mancarea spunandu-i mamei mele 'Da de unde stiti doamna? Ce? Sunteti doctor si noi nu stim?'. Mama, o persoana foarte calma din fire s-a uitat foarte indignata la ea timp ce scroafa isi termina laturile. Se ridica de la masa, era plina de firmituri. Se scutura si apoi vine cu o scarba imensa la mine. Se uita la mine, ma analizeaza, ma apasa pe abdomenul meu care s-asa fara nici un efort ardea si ma durea,eu crancnesc de durere, se enervata de protestul-reflex se intoarce si pleaca.(de exemplu am o buba la picior si tu vii si imi dai un sut peste buba aia...cum sa nu te doara si cum sa nu zici nimic?)Ordona sa mi se ia sange. Langa mine vine doctorul care m-a adus in camera de garda (pana la urma doctorul era un asistent rezident). Un baiat cam de 26 -30 de ani, zambaret, bine dispus, aruncand cate vorbe bune ma prosteste sa uit pentru moment de vaca cea lacoma si reuseste sa imi rezolteze cateva eprubete(si alea luate cu destul de multa greutate). Grasa isi aminteste ca nu a poruncit sa mi se ia toate analizele necesare asa ca, dupa ce baiatul termina de recoltat si scoate acul, ea anunta ca mai trebuie sa imi ia sange odata pentru alte probe. De data asta vine langa mine o asistenta tinerica, grasuta si ea cu o fata de Chuckie Papusa Ucigasa. M-am cam speriat de ea. Imi ordona sa nu ma uit la ac in timp ce ma impunge (dar daca nu ma uit mi se face frica si mi se 'ascund' venele si poti sa cauti vene pana te-ai satura ca tot nu vei gasi). Ii spun ca nu sunt de acord si incepe sa ma ia la misto, sa isi bata joc de mine: 'Auzi la ea! Poate vrei sa-ti dau acul sa iti iei singura sange!'. La care eu foarte senina 'Ar fii o idee splendida!Pentru ca stiu cum se face si m-as descurca de 10 ori mai bine.' M-a impuns de 3 ori degeaba. Nu am vrut sa dau sange. Suparata pe esecul ei si in special pe mine il trimite iar pe baiatul rezident care lasandu-ma sa ma uit reuseste sa imi recolteze sangele necesar. Mi se ataseaza o 'ciorba la plic' (perfuzie) si sunt expediata nevoie mare in salonul de revenire. Probabil pentru ca vaca nu isi terminase toate doza de paie si nu dorea sa fie deranjata de oameni aflati in durere ca mine si mosulica de pe pat, vecinul meu de suferinta, care nici el nu o ducea prea bine.

2 comentarii:

  1. e ciudat .. imi gasesc multa liniste sufleteasca in pesimismul tau .. si in atitudinea ta negativista despre tot ce se intampla in jur .. poate ca te inteleg, poate ca nu .. oricum, desi nu-mi sunt dedicate, iti multumesc pentru cuvintele astea, andrada ..

    RăspundețiȘtergere
  2. surioara prin ce ai trecut tu nu vreau sa treaca nici cel mai mare dusman al meu.

    asta e sistemul sanitar romanesc de cacao,dak nu le dai bani nici nu se uita la tine

    RăspundețiȘtergere