luni, 13 aprilie 2009

O parte din Andra

Ai vazut cum uneori atunci cand mergi pe strada simti un parfum aparte, sau un miros deosebit instantaneu si inconstient iti amintesti de ceva anume? Mie un parfum dulce imi aminteste de persoana iubita, un parfum cu note reci imi aminteste de aventura si de saruturi interzise pline de pasiune. Mirosul de paine imi aminteste de copilarie si cum atunci cand eram mica, tata se ducea si cumpara suc de la TEC si paine calda, venea acasa si lasa painea pe masa, iar eu ma duceam si rupeam un colt de paine, dupa care ieseam pe balcon si ma uitam la cerul inorat. Mirosul de spirt imi aminteste de morga, de prima mea vizita acolo. Mirosul de ghiocei imi aminteste de scoala generala. Mirosul de sange imi aminteste de ziua in care mi-am rupt limba. Mirosul de clor imi aminteste de bazinul de inot si de spital. Mirosul de dentist imi aminteste de un sarut pasional. Ador sa merg pe strada si sa imi vad trecutul. Este ca un carusel. Niciodata nu stii la ce sa te astepti. Urasc amintirile care ma umplu de nervi si care ma agita. Urasc amintirile false pe care as vrea sa mi le induc. Urasc sa spun ca urasc unele amintiri. Dar iubesc sa spun ca am acest drept, de a ura.
Atunci cand cunosc o persoana noua, imi place sa ii simt mirosul. Nu mirosul parfumului, desi acest lucru se intampla fara sa vreau. Mirosul sau. Al pielii sale. Dupa cum miroase pielea sa imi dau seama de multe lucruri. Nu e vorba de igiena, ci de altceva. De fire, de inima, de sentimente. E ciudat, ca ma atrag oamenii care miros dulce, desi nu imi plac asa de mult parfumurile dulci.
Desi imi place sa ii simt mirosul, nu inseamna ca ma infig cu nasul in gatul persoanei. Mirosul vine de la sine. Fara sa iti dai seama. Unele mirosuri sunt afrodiziace fara sa iti dai seama. Te incita, te aprind, te inebunesc pe cand altele iti exprima repulsie.
Parfumul unui om reprezinta felul sau de a fi, stilul sau, firea sa. Tu ce fel de om esti? Eu sunt un om misterios, cu note discrete de ceaiuri amare care te imbata si iti lasa un gust care dispare repede dar pe care vrei sa il mai simti din ce in ce mai mult. Ca un drog.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu