luni, 24 octombrie 2011

Bibliotecile deschise, dar nu pentru toti!

Biblioteca revine in centrul atentiei in aceasta postare, dar, iarasi, nu intr-un mod pozitiv. Astazi, am avut nevoie de calda indrumare a unui bibliotecar, dar am avut parte de plictisita/ isterica indrumare a mai multora. Despre ce este vorba?
Sa incepem cu inceputul. Am primit un pomelnic de carti de citit de la facultate si am decis sa ma interesez daca nu le pot gasi la biblioteca. Asa ca am fost la biblioteca unde mi-am facut abonamentul. Ma urc in metrou, calatoresc cateva statii. Imi dau telefonul pe silentios pentru a nu deranja pe studiosii din biblioteca. Ajung in dreptul constructiei de termopan (BIBLIOTECA LIVIU REBREANU) si intru. Fiind foarte frig afara, batand vantul, am intrat fara sa bag de seama ca scria ceva pe usa. Si ma pomenesc cu vreo 3 dudui ce stateau pe scaune studiind niste fise.
Prima (repezindu-se): Ai venit cu carti?
Eu- Nu, am venit sa vad daca pot gasi niste carti la dvs.
A doua (urland)- Nu, nu! Pleaca acasa!
Eu- De ce?!
A doua- Pentru ca suntem in inventar. Dute acasa!
Eu- As vrea doar sa ma uit sa vad daca le aveti ca sa stiu daca ma duc in alta parte sau nu!
Prima (nervoasa)- N-ai inteles? Da-i drumu acasa!
A doua- Intra pe site si vezi acolo.
Eu- Ce site?
A doua- E, ce site! Site-ul nostru!
Eu- Al bibliotecii?
Prima (zbierand de-a dreptul)- Nu, al nostru!

Am iesit surprinsa de lipsa de tact si de mitocania cu care am fost intampinata intr-o casa de cultura. Am cateva intrebari, totusi!
1. Intr-o biblioteca de ce este nevoie de mai mult de o bibliotecara, hai sa spunem, teoretic doua?
2. La biblioteca Ion Neculce sunt angajate 3 persoane, pentru o biblioteca saraca, de marimea unui apartament. De ce e nevoie de 3 oameni? Unul scrie, unul citeste si unul vorbeste???
3. Angajatii din aceste biblioteci au in fisa postului 'comportament virulent, obraznic, jignitor si umilitor obligatoriu fata de cititor'? Daca da, va rog anuntati-ma si pe mine ca sa ma pot ca atare.
4. Daca tot sunt atat de ofuscati ca nu stie nimeni de site-ul lor, de ce nu au trimis un mail tuturor celor care si-au facut abonamentul la sediul lor? Macar sa ne anunte "Ba, fraierilor, suntem in inventar in perioada X. Nu veniti ca prostii. Stati dracu acasa!'. Ca tot au email-urile noastre scrise obligatoriu pe contract.
5. E ok sa fim amenintati ca daca intarziem o zi ni se va intampla ceva rau? In loc sa ni se spuna ca ar fi cel mai bine sa returnam cartile pana la data de.... De unde atat de multa rautate ? Ei uita ca daca noi n-am exista ei ar muri de foame.

Va rog, lamuriti-ma si pe mine, pentru ca mi se pare de-a dreptul jignitor sa fii nevoit sa suporti un comportament de mahala si de 'spatele blocului' intr-o biblioteca.

Un comentariu:

  1. EHHHHH,draga mea Andra !!!

    Suntem in Romania (tara tuturor posibilitatilor)...Suntem intr-o tara in care profesorii abia daca iau note de trecere la examenul de titularizare,o tara in care promovabilitatea la bac este la limita inferioara,o tara in care medicina este la pamant asa ca modernizandu-ne am ajuns sa fim alungati si din biblioteci...Tragic pentru ca printre noi mai sunt si oameni insetati de cultura (ca tine) care pur si simplu vor din cand in cand sa mai citeasca cate o carte sau fie de voie de nevoie au la un moment dat ocazia sa se loveasca de acest comportament (de mahala) al unor bibliotecare frustrate si amarate care oricum sunt platite din banii nostrii...E tragic ce se intampla iar partea tragica a lucrurilor este ca nu vom reusii sa schimbam nimic in perioada ce va urma...pentru ca suntem prea indulgenti cu nesimtirea si iresponsabilitatea altora.Ce ar fi de facut?....ehhhh,multe dar nu sunt eu in masura sa dau sfaturi de genul asta,mai ales ca daca as face-o probabil ca as folosi cel mai dur limbaj care nu ar fi tocmai potrivit pentru acest blog minunat.In rest,treci peste,obisnuieste-te cu lipsa de bun simt a oamenilor si trateaza-i ca atare.Nu merita nici macar sa pomenesti de acei oameni care uita de ei 7 ani de acasa ,indiferent de varsta,pregatirea si profesia in care activeaza.

    RăspundețiȘtergere